יצירת מרחבי למידה היא תהליך שבו ניתן לתלמידים אפשרות להתנהל בתוך מרחב פיזי או דיגיטלי שמהווה סביבה משקפת בהם משאבים למידה שונים זמינים. מרחבי למידה יכולים להבטיח גמישות, שיתוף פעולה וחשיפה לחוויות למידה מגוונות.
המרחבים ללמידה עשויים לכלול שמישות פרטית או קבוצתית, תרגול עצמית ורענון ידע או פעילויות שלמות למדי. ניתן ליצור מרחבים למידה מציעים גישה לחומרי לימוד מגוונים על לימוד תואר או סוג תוכן מסוים.
בניית מרחבי למידה עשויה לכלול שילוב של כלי טכנולוגיה ומשאבים מקוונים. כלי טכנולוגיה יכולים לכלול פלטפורמות לימוד מקוונות, תוכנות לימוד, יישומונים, משחקים ועוד. משאבים מקוונים יכולים לכלול מידע בכתב או בווידאו, בקליפים, במצגות או במקורות מקוונים נוספים.
דרכי השימוש במרחבי למידה וכלי הטכנולוגיה מגוונות. תלמידים יכולים לגשת למידע, לתרגל ולבנות בסיס ידע מתוך המרחב, או לפרט את הפעולות שביצעו במקום באמצעות רכוש משאבים.
מרחבי למידה יכולים לשמש גם כצורך בסיסי של תשתית למידה או לשיפור המיומנויות העצמאיות, ההוגנות וההשתתפות ביעילות
לסיכום, יצירת מרחבי למידה היא כלי חשוב בעידוד הלמידה הפרטית והקבוצתית ובשיפור התהליכים החינוכיים והלמידתיים. באמצעות יצירת מרחבי למידה מגוונים, ניתן להפוך את הלמידה לפעילה, מעניינת ויעילה.