מאמר: אסטרטגיות פרסום בטיקטוק
בתקופה המודרנית שלנו, השיווק והפרסום התהפכו מהירים ואפקטיביים יותר בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת. אחת מהתופעות האחרונות והמובילות בתחום זה היא טיקטוק – היישום המגניב שהפך להסתובב ולהיות השגרה בעולם הפרסום.
אז מה זה בעצם טיקטוק? טיקטוק הוא יישום תוכן קצר וחברתי שמאפשר למשתמשים ליצור ולשתף סרטונים בלתי נשכחים בצורה קלה ומהירה. התוכן המוצג בטיקטוק נבנה בעיקר על ידי קידום מוסיקה, מימות, ריקודים ומחזות קצרים. באמצעות כלים מתקדמים לעריכה ואפקטים, המשתמשים מסוגלים ליצור תוכן מקורי ומרהיב בקלות ובמהירות.
לא עבורו על המשתמשים והאפשרויות המרתקות בטיקטוק, מציאת דרכים מועילות וחכמות לנצל את הפלטפורמה הזו לצורך פרסום מוצרים ושירותים הפך לאתגר חשוב עבור חברות הפרסום והשיווק. לא היו רבים מאוד שהבחינו בפוטנציאל המסחרי של טיקטוק כשהוא פרץ לשוק, אך במהרה הבינו כי זו הזדמנות שחובה לאכוף.
לפי נתונים אחרונים, טיקטוק מצליחה לפתוח לעצמה את הדלת לשוקים חדשים ולמשתמשים שננעלו עבור פלטפורמות פרסום אחרות. היתרון המרכזי של טיקטוק הוא היכולת להתגבר על המחסור של מומחי הפסיכולוגיה והשיווק. טיקטוק מאפשרת למנהלי הפרסום ליצור תוכן מקורי ואמיתי שלתוכו היא מתעסקת בצרכים הנפשיים של משתמשי היישום ומראה להם מותגים ומוצרים כהכרחיים ונחוצים.
כאשר מתבצעים אסטרטגיות פרסום בטיקטוק, יש כמה עקרונות הנדרשים לקידום:
1. ייעוד ויעד הקהל – כמו בכל אסטרטגיה פרסום אחרת, חשוב להתמקד ביעד הקהל ולהבין אילו קהלים מושגים מרכזיים חשובים לחברה. בילוי, תרבות, רגישות ודרישות הקהל מכריעים על סוג התוכן שניתן לייצג ולשתף כדי למשוך ולשמור על רעננות המחזור והמוצרים של המותג.
2. בניית תוכן מקורי – כדי לתפקד בצורה הטובה ביותר בטיקטוק, יש צורך לבנות תוכן מקורי וייחודי שיביא את המציאות השוטפת ואת המציאות הנמצאת באגזוז של התוכן לדעת המתפרסמת המהימנת והאיכותית ביותר. תוכן עברייני בנייתו, חברתו ויצירתו מחייב בדיקה לפני שיוסר בטיקטוק.
3. עקבות וביצוע – העובדה של יש ושיש פרסומה וקידום בטיקטוק איננה מספיקה ובכלל על כך שהטיקטוק הוא סדרה הנגרת על ידי הקהל והשוק. על מנת לבנות ישויות ולהוביל את הקהל לעשות קרובות של שימור התכלת.