עיצוב ותכנון משרדים הוא תהליך קרדינלי עבור כל עסק, שכן הוא משפיע על האווירה, הפרודוקטיביות והאינטראקציה בין העובדים. בעיצוב נכון אפשר ליצור סביבה מעודדת יזמות, שיתוף פעולה וחדשנות. המטרה העיקרית היא לייצר חלל שמשרת את הצרכים של העובדים והארגון, ובו בזמן מקנה תחושת נוחות ואסתטיקה.
בעת תכנון ועיצוב משרדים, חשוב לשים לב למספר מרכיבים מרכזיים. ראשית, יש לקחת בחשבון את הפונקציות השונות של המשרד – אזורים של עבודה فردית, אזורי עבודה קבוצתיים, חדרי ישיבות ואפילו פינות מנוחה. הפרדה זו מאפשרת זרימת עבודה יעילה ומציבה את הדגש על עבודה משותפת.
כחלק מתהליך עיצוב ותכנון משרדים, יש לדאוג גם לתאורה מתאימה, אשר משפיעה על מצב רוחם של העובדים. תאורה טבעית, ככל האפשר, היא בעלת יתרון גדול, ולכן ראוי לשקול חלונות גדולים או