ניהול קמפיין לידים
ניהול קמפיין לידים הוא תהליך הכולל יצירה, שיווק וניהול של קמפיינים שמטרתם לגרום לפניות חדשות להתווסף לרשימת הלקוחות של העסק.
התהליך משתלב בין שיווק ממוקד לקמפיינים דיגיטליים, המתבצעים באמצעות כלים ופלטפורמות באינטרנט.
למעשה, ניהול קמפיין לידים מבוצע באמצעות שלבים המכילים את הפעולות הבאות:
1. יצירת קמפיין – בשלב זה אנו יוצרים את הפעילויות השונות הנדרשות כדי להגיע לקהל היעד. זה יכול לכלול יצירת מאמרים, פוסטים בבלוג, וידאו, תמונות וכדומה.
2. קידום הקמפיין – בשלב זה אנו משתמשים בכלים וטכניקות שונות לשיווק הקמפיין הגרף שלנו. דוגמאות לכלים שיכולים לשמש בשלב זה כוללים ממירי נותני שירות בלוג, קידום אורגני ופרסום ממומן ברשתות חברתיות.
3. איסוף לידים – בשלב זה אנו מתחילים לאסוף את הפניות שנוצרו כתוצאה מקמפיינים שהגשמנו בשלבים הקודמים. אנחנו משתמשים בכלים שונים כמו טפסים באינטרנט, דפי נחיתה ומבחר כלים דיגיטליים נוספים.
4. הפנייה למכירות – בשלב זה אנו מעבירים את הפניות שנאספו למחלקת המכירות של העסק. השלב כולל כתיבת אימיילים או ניוזלטרים לפניות החמות, עשיית קרולוגיה אישית וסינון רקע לקבלת פניה.
5. מעקב וניתוח – בשלב זה אנו מעקבים אחרי הפניות ומנתחים את המידע שאנחנו אספנו בשלבים הקודמים. אנחנו בודקים את יעילות הקמפיין ומתבצעים ניתוחים סטטיסטיים כדי להבין את הקהל היעד ולהגדיל את ההצלחה של הקידום.
כדי להצליח בניהול קמפיינים לידים מומלץ להשתמש בכלים וטכניקות מתקדמות העוזרות לנו לנהל וליישם את התהליך בצורה יעילה ומהירה. כמו כן, חשוב לדעת לנטר את הקמפיינים באמצעות מדדים שונים ולהתאים אותם בהתאם לתוצאות שמתקבלות.